ΘΕΑΤΡΟ
Μαγιακόφσκι, ένα σύννεφο με παντελόνια
Σαν σήμερα γεννήθηκε ο Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι (19 Ιουλίου 1893 – 14 Απριλίου 1930), Ρώσος ποιητής και θεατρικός συγγραφέας, ένας από τους κατεξοχήν εκπροσώπους του Ρωσικού Φουτουρισμού [..]
[ ARTI news / 19.07.21 ]
Οὐκ οἶσθ᾽ ὅ τι ζῇς οὐδ᾽ ὃ δρᾷς οὐδ᾽ ὅστις εἶ
“οὐκ οἶσθ᾽ ὅ τι ζῇς οὐδ᾽ ὃ δρᾷς οὐδ᾽ ὅστις εἶ.”
Το αποφάσισα αργά. Εντούτοις πήγα. Ήθελα και να δω πώς θα ’ναι να βγάλω ολόκληρη παράσταση φορώντας προσωπείο εγώ. Ήθελα και να δοκιμάσω το ειδικό [..]
[ Γιώτα Αναγνώστου / 18.07.21 ]
Λουίτζι Πιραντέλο: Ο γιος του Χάους
Πρώτα, το εν αρχή ην το Χάος. Ύστερα, το ποιητικό ξόρκι του Καζαντζάκη, που ήθελε να ξαπλώσει στη μέση του χάους και να το γονιμοποιήσει. Ακολούθησε το χάος ως «μαύρη ενέργεια» (dark energy) που [..]
[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / 28.06.21 ]
Δέκα χρόνια χωρίς τον Θανάση Βέγγο
Γράμμα στον Θανάση Βέγγο*
Αγαπημένε μου Θανάση... σ’ ακούω ακόμα να λες κάθε Πρωτομαγιά με τον χαρακτηριστικό σου τονισμό: «Ο Μάιος μας έφτασε εμπρός βήμα ταχύ...» Κι εφέτος έφτασε ο [..]
[ ARTI news / 16.06.21 ]
«Τα κτίρια ανήκουν σε όσους στεγάζουν μέσα τα όνειρά τους»
«Τα κτίρια ανήκουν σε όσους στεγάζουν μέσα τα όνειρά τους», γράφει το πανό. «Γκρεμίζουμε τους τοίχους που θέλουν μια κοινωνία-νεκροταφείο, δεν θα μας χτίσετε ζωντανούς», «Όσα [..]
[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / 23.05.21 ]
Εμπρός με το «ΕΜΠΡΟΣ»
«Ξέρω πως ποτέ δεν σημαδεύουνε στα πόδια.
Στο μυαλό είναι ο Στόχος.
Το νου σου ε;» Κατερίνα Γώγου
Το νου σας. Αυτή η κυβέρνηση πάσχει από ασυγκράτητη [..]
[ Κώστας Καναβούρης / 19.05.21 ]
Τα ΜΑΤ σφράγισαν το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ
Τα ΜΑΤ των Μητσοτάκη-Χρυσοχοΐδη μισούν τον πολιτισμό και την αλληλεγγύη. Έτσι εισβάλλουν σε σπίτια σκηνοθετών και σφραγίζουν άδεια κτίρια που η αυτενέργεια των νέων έχει [..]
[ ARTI news / 19.05.21 ]
Ο Νίκος Γκάτσος
Ποιητής, στιχουργός και μεταφραστής, ο Νίκος Γκάτσος παραμένει μία ξεχωριστή περίπτωση για τα ελληνικά γράμματα. Με μία μόνο ποιητική σύνθεση στο ενεργητικό του, την περίφημη [..]
[ ARTI news / 12.05.21 ]
Γεωργία Βασιλειάδου: Η ωραία των Αθηνών
Λείπει σαράντα χρόνια. Ένα βροχερό πρωινό του 1980, αποφάσισε να πετάξει την ομπρέλα της και να φύγει για ξάστερους ουρανούς. Ήταν 83 χρόνων.
Το περίεργο είναι ότι κανείς δεν πρόσεξε την [..]
[ Κλεοπάτρα Ροντήρη / 12.02.20 ]
Το Θέατρο την περίοδο του μεσοπολέμου
Κατά την περίοδο που ορίζεται από το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και την αρχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου –μεσοπόλεμος– έχουμε για ιστορικούς, κοινωνικούς και πολιτικούς [..]
[ ARTI news / 22.01.20 ]
Δ. Χορν: Το όνειρο είναι μια στιγμή
Πώς να μιλήσει κανείς για τον Δημήτρη Χορν; Πώς να τον αγγίξει και συγχρόνως να τον αφήσει ανέπαφο; Πώς να τον φτάσει εκεί, στο απώτατο όριο της αγιοσύνης του ηθοποιού, χωρίς να [..]
[ Κλεοπάτρα Ροντήρη / 16.01.20 ]
Κλυταιμνήστρα...
«Το να γεννιέσαι στην Ελλάδα γυναίκα είναι βιολογικό ατύχημα», γράφει η Λιλή Ζωγράφου στο βιβλίο της από τη Μήδεια στη Σταχτοπούτα.
Χτες στη Δωδώνη μια ξαφνική βροχούλα [..]
[ Γιώτα Αναγνώστου / 14.07.19 ]
Ο ΣΥΖΥΓΟΣ: ένα θεατρικό έργο του Ίταλο Σβέβο
Ο Σβέβο γράφει τον Σύζυγο[1] ανάμεσα στο 1895 και το 1903 και για αρκετό διάστημα η κριτική το θεώρησε το καλύτερο έργο του. Όλα όσα στα άλλα έργα καλύπτονταν από τεχνική άγνοια ή από θεματική [..]
[ Φοίβος Γκικόπουλος / 23.04.19 ]
Ο Didascalo Ντάριο Φο
Η Ελοΐζα του Ντάριο Φο θαυμάζει την εκπληκτική διδασκαλία του Αμπελάρντο και την ικανότητά του να αποδεικνύει ότι «υπήρχε πάντα αντίλογος σε κάθε κανόνα, μια άλλη αλήθεια κι [..]
[ ARTI news / 24.03.19 ]
Ειρήνη Γρέκα: Χορεύοντας το Τάνγκο της Ιστορίας
Πάνω στα ερείπια του πολιτισμένου κόσμου, όπου χορεύεται το «Τάνγκο», τα μέλη μίας οικογένειας σε χρόνο άχρονο και τόπο απροσδιόριστο, αντικατοπτρίζουν τα [..]
[ / 08.01.19 ]
Σάββας Στρούμπος: Προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε με τον εκτός και εντός μας Άλλο
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Η θεατρική παράσταση «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου, έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία την άνοιξη του 2018 τον πρώτο κύκλο [..]
[ / 30.11.18 ]
Τόσκα, η όπερα ως αντίσταση
Στις 27 Αυγούστου 1942 έκανε πρεμιέρα στην Αθήνα η Τόσκα. Είχε προηγηθεί ο πρώτος κατοχικός χειμώνας.
Ιούνιος 1800, Ρώμη. Η πόλη βρίσκεται τους τελευταίους μήνες υπό την κατοχή των Βουρβόνων [..]
[ / 22.10.18 ]
Για την Έλλη Λαμπέτη
Τη χάσαμε;
Σε σκοτεινές κινηματογραφικές αίθουσες τη βρήκα, να σκορπάει ένα ανεξήγητο φως και να εκπέμπει μια πρωτόφαντη ακτινοβολία σχεδόν απτή, τόσο που νόμιζα πως θα [..]
[ ARTI news / 03.09.18 ]
Όταν σου πέφτει η «μύτη»
Ο Γκόγκολ γεννημένος στην τσαρική Ρωσία -Ουκρανία για ν’ ακριβολογούμε- στις αρχές του 19 ου αιώνα, στα περισσότερα έργα του συνδυάζει με απαράμιλλο τρόπο ένα καταλυτικό, σχεδόν [..]
[ Γεωργία(Γιούλα) Τριγάζη / 20.05.18 ]
Η ωμοφάγα μάνα του Τενεσή Ουίλιαμς
Αν κατακλυστεί το διαδίκτυο σήμερα με αφορμή τη «γιορτή της μητέρας» από ρομαντικές -για να μην πω μελιστάλαχτες- αφιερώσεις για το Πρόσωπο της μάνας -κυρίως ως Ιδέας- και [..]
[ Γεωργία(Γιούλα) Τριγάζη / 13.05.18 ]
Ο Δημήτρης Τάρλοου μιλάει για τη βία που εκτρέφει η ελληνική κοινωνία
Το Ευχαριστημένο», η μυθοπλαστική αφήγηση της Μαρίνας Καραγάτση που είναι μια αναφορά στην παιδική της ηλικία και στη δύσκολη σχέση με τον πατέρα της, τον λογοτέχνη Μ. [..]
[ ARTI news / 19.02.18 ]
Πόνος
Υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι που πονάνε τόσο μέσα τους από την αγριότητα του κόσμου, που όλον αυτόν τον πόνο τον μετουσιώνουν σε τέχνη. Αγνή κι αμόλευτη από κάθε προσποίηση. Κόβουν την [..]
[ Ειρήνη Παραδεισανού / 17.10.17 ]
Τι να θυμηθούμε από τον Σέπαρντ;
Τι να θυμηθούμε από Σαμ Σέπαρντ, που μόλις έφυγε από τον μάταιο τούτο κόσμο; Την «κατάρα των πεινασμένων» με την επιχείρηση απόδρασης της κόρης με ένα άλογο, τις συνομιλίες [..]
[ Παναγιώτα Ψυχογιού / 31.07.17 ]
«Χάρη σε εμένα και την τέχνη μου είσαι ελεύθερος»
Διαβάσαμε το σημείωμα της Τίνας Μανδηλαρά στο fb και θεωρήσαμε ότι οφείλουμε να σας το μεταφέρουμε. Γράφει η Τ. Μανδηλαρά για μία ξεχωριστή θεατρική παράσταση στις φυλακές [..]
[ ARTI news / 24.06.17 ]
Η φτώχεια των βασικών ενστίκτων
Ο άνθρωπος όταν γεννιέται έχει στο Είναι του καταγεγραμμένες χιλιάδες πληροφορίες, ένστικτα και τάσεις, εν υπνώσει. Μεταξύ αυτών, υπάρχουν τέσσερα βασικά ένστικτα τα οποία [..]
[ Κώστας Κάππας / 07.05.17 ]
Δυο σπαταλημένες ζωές αναζητούν τόπο να σταθούν
Ένα λιτό και απέριττο σκηνικό, τόσο απρόσωπο και ψυχρό όσο και ο τρόπος που προσεγγίζει το δράμα της προσφυγικής κρίσης ο δυτικός κόσμος. Δυο ζωές σπαταλημένες, διαλυμένες, μια [..]
[ Νίκος Σπιτσέρης / 19.03.17 ]