ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Μάρτιν Σκορτσέζε: Μια ολόκληρη ζωή
Οι ήρωες του Μάρτιν Σκορτσέζε στην τελευταία του ταινία, «Ο Ιρλανδός», «όπως κι ο ίδιος ο σκηνοθέτης, αντικρίζουν κατάματα τη θνητότητα και αναρωτιούνται, κάπου μεταξύ [..]
[ ARTI news / 22.11.19 ]
Πέδρο Αλμοδόβαρ: «Πόνος και δόξα»
Καλλίτσα Βλάχου
Μία ταινία αυστηρά κατάλληλη για ενήλικες...
Η αγάπη μπορεί να μετακινήσει βουνά, δεν μπορεί όμως να σώσει τους αγαπημένους σου… Πληρώνεις το τίμημα της αγάπης. Όχι [..]
[ ARTI news / 05.11.19 ]
Η προφητεία του Πιέρ Πάολο Παζολίνι
Ήταν μια ζωή σύντομη και γεμάτη. Ο Πιερ Πάολο Παζολίνι δολοφονήθηκε στα πενηντατρία του. Ο άντρας που σκότωσαν είχε ακόμα πολλά να πει. Ήταν ένας πολιτικοποιημένος δημιουργός [..]
[ ARTI news / 01.11.19 ]
Ο Τζόκερ, τα Παράσιτα και ο Λόουτς
Καθόταν ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα, σε απόλυτη επαφή με τον κάδο σκουπιδιών. Είχε το χρώμα της νύχτας γι’ αυτό το σκοτάδι την έκρυβε εντελώς. Γύρω στα τριάντα. Τη ρωτήσαμε αν [..]
[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / 28.10.19 ]
Κεν Λόουτς: οδεύουμε στην «ουμπεροποίηση» της κοινωνίας
Ο βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς, που μας έδωσε το συγκλονιστικό «Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέηκ», είναι πολέμιος των πολιτικών της επισφαλούς εργασίας και της φτώχειας, και είναι μια [..]
[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / 23.10.19 ]
Ούτε για αστείο
(άλλως: αν δεν έχεις απάντηση καλύτερα να αποφεύγεις την ερώτηση)
Ασφαλώς και δεν θα πήγαινα με τον μικρό μου γιο να δούμε το Joker. Είμαι συνετή εγώ, νομοταγής και πρωτίστως επιμελής [..]
[ Γιώτα Αναγνώστου / 22.10.19 ]
Είναι ο Τζόκερ ανατρεπτική ταινία;
Ο Τζόκερ δεν είναι μια εύκολη ταινία. Ο Arthur Fleck δεν είναι θετικός ήρωας. Είναι προϊόν της σύγχρονης κοινωνίας που τον ώθησε στο περιθώριο της ύπαρξης και αγνόησε τις κραυγές του για [..]
[ Παναγιώτα Ψυχογιού / 21.10.19 ]
Γιατί επιβάλλεται όλοι οι έφηβοι να δουν τον Τζόκερ
Ο κακός Τζόκερ, ο εγκληματίας της πόλης σύμφωνα με τον κυρίαρχο μύθο, δεν είναι και τόσο κακός -αυτό είναι το ανατρεπτικό στοιχείο- κακό τον κάνει η κρατούσα ηθική, η κοινωνική και [..]
[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / 21.10.19 ]
Ο υπαρξισμός του Μπέργκμαν
Στις «Μαριονέτες» ο Πέτερ μπαίνει στο peep-show. Όλος ο κόσμος μοιάζει με peep-show καθώς όλα σ’ αυτόν προσδιορίζονται με βάση το προκύπτον χρηματικό όφελος. Ο Πέτερ λέει πως μυρίζει κάτι. Η πόρνη [..]
[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / 14.07.19 ]
Κεν Λόουτς: Ο νεοφιλελευθερισμός μας έκανε ατομικιστές
«Οι πλούσιοι υποστηρίζουν τον φασισμό όταν αισθάνονται ότι απειλούνται τα χρήματά τους», γράφει ο Κεν Λόουτς.
Όταν ο φασισμός καταφεύγει στη στέγη της Δεξιάς, όταν η Χρυσή Αυγή [..]
[ ARTI news / 11.07.19 ]
Τα «Πουλιά» του Χίτσκοκ
Σαουθάμπτον. Το γλυπτό της γυμνής γυναίκας του Ροντέν και οι γλάροι. Η ομορφιά και ο τρόμος. Αυτά τα φοβερά ιπτάμενα τέρατα με τις άγριες ανθρώπινες κραυγές. Κάποτε νόμιζα πως οι [..]
[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / 29.04.19 ]
Πως τα data και τα fake news κερδίζουν τις εκλογές
Εκλογές λοιπόν. Δημοσκοπήσεις. Πολιτική επικοινωνία, όπως λέγεται πια η προπαγάνδα. Ψάρεμα ψήφων με δίχτυα ή με καθετή(με τον τρόπο του Αλ. Τσίπρα και του Κυρ. Μητσοτάκη)! Με τον [..]
[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / 14.04.19 ]
Ο κινηματογραφικός Νίκος Μπελογιάννης
Ηθοποιός δεν ήταν και δεν έγινε ποτέ! Όμως, για μία και μοναδική φορά στη ζωή του συμμετείχε σε μια ταινία και μάλιστα ως βασικός πρωταγωνιστής, σε ρόλο που πολλοί επαγγελματίες [..]
[ ARTI news / 21.03.19 ]
Η λευκή κορδέλα και το αυγό του φιδιού
Το 2009, ο Γερμανός σκηνοθέτης Μίκαελ Χάνεκε, δημιούργησε αυτή την ταινία-γρίφο, η οποία -δικαίως κατά την άποψή μου-, την αμέσως επόμενη χρονιά, πήρε το βραβείο του Χρυσού Φοίνικα, στο [..]
[ Γεωργία(Γιούλα) Τριγάζη / 14.09.18 ]
Για την Έλλη Λαμπέτη
Τη χάσαμε;
Σε σκοτεινές κινηματογραφικές αίθουσες τη βρήκα, να σκορπάει ένα ανεξήγητο φως και να εκπέμπει μια πρωτόφαντη ακτινοβολία σχεδόν απτή, τόσο που νόμιζα πως θα [..]
[ ARTI news / 03.09.18 ]
Η αγωνία του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν
Η σύγχρονη βία στις διανθρώπινες σχέσεις δεν είναι παρά μια έκφραση απελπισμένων χειρονομιών για να φθάσουμε, να αγγίξουμε τον άλλο, λέει ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Δεν ξέρουμε [..]
[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / 14.07.18 ]
1945: Οι σιωπηλές Ερινύες...
Η ουγγρική ταινία του Φέρεντς Τόροκ, που παίζεται τώρα στους κινηματογράφους της Αθήνας, είναι –κατά την άποψή μου-, ό,τι καλύτερο μπορεί να δει ένας σινεφίλ αυτή την περίοδο,-και όχι [..]
[ Γεωργία(Γιούλα) Τριγάζη / 25.06.18 ]
Η πιο σκοτεινή ώρα
Οι ταινίες που διαπραγματεύονται ιστορικά θέματα, ή πρόσωπα, συχνά κινδυνεύουν ακριβώς από αυτό. Από την ίδια τους τη θεματολογία. Και βέβαια από τον προσανατολισμό της οπτικής [..]
[ Γεωργία(Γιούλα) Τριγάζη / 03.02.18 ]
Τα απομεινάρια μιας μέρας
Βραβευμένος με το Νόμπελ λογοτεχνίας ο Καζούο Ισιγκούρο, Ιάπωνας στην καταγωγή, Εγγλέζος στην υπηκοότητα, το 1989, έγραψε το συγκεκριμένο έργο, που αργότερα μεταφέρθηκε και [..]
[ Γεωργία(Γιούλα) Τριγάζη / 13.01.18 ]
«Έεε καθάρματα, είμαι ακόμα εδώ»
Τις προάλλες ένας φίλος, ο Μάνος Μπούρας, απορούσε γιατί δεν ξεσηκωνόμαστε ως λαός, και συμπλήρωνε πως ίσως να χρειαζόμαστε ένα πέταγμα της πεταλούδας, εμπνευσμένος [..]
[ Νίκος Μπουντούκης / 07.12.17 ]
Τι να θυμηθούμε από τον Σέπαρντ;
Τι να θυμηθούμε από Σαμ Σέπαρντ, που μόλις έφυγε από τον μάταιο τούτο κόσμο; Την «κατάρα των πεινασμένων» με την επιχείρηση απόδρασης της κόρης με ένα άλογο, τις συνομιλίες [..]
[ Παναγιώτα Ψυχογιού / 31.07.17 ]
Ο Πίνο Πελόζι σκότωσε τον Πιερ Πάολο Παζολίνι;
Πέθανε σήμερα σε νοσοκομείο της Ρώμης, σε ηλικία πενήντα οκτώ ετών, ο Πίνο Πελόζι, ο οποίος είχε καταδικασθεί ως δολοφόνος του Ιταλού συγγραφέα, ποιητή και σκηνοθέτη Πιέρ Πάολο [..]
[ ARTI news / 20.07.17 ]
Κεν Λόουτς: Τα ερωτήματα είναι ίδια, οι απαντήσεις διαφέρουν
«Ο άνεμος χορεύει το κριθάρι», μία συγκλονιστική ταινία για τον ιρλανδικό εμφύλιο, ο άνεμος της ιστορίας που μας «χορεύει» άλλοτε από ‘δω κι άλλοτε από ‘κει, σε [..]
[ ARTI news / 17.06.17 ]
Η φτώχεια των βασικών ενστίκτων
Ο άνθρωπος όταν γεννιέται έχει στο Είναι του καταγεγραμμένες χιλιάδες πληροφορίες, ένστικτα και τάσεις, εν υπνώσει. Μεταξύ αυτών, υπάρχουν τέσσερα βασικά ένστικτα τα οποία [..]
[ Κώστας Κάππας / 07.05.17 ]
«Εγώ ο Ντάνιελ Μπλέικ, είμαι πολίτης. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο»
Η γραφειοκρατία αποτελεί καθημερινό βίωμα όλων μας, καθώς διαπερνά και ρυθμίζει τη ζωή μας ως η ενσάρκωση της απραγίας, της ανευθυνότητας και της αυθαιρεσίας. Η ταινία του [..]
[ Παναγιώτα Ψυχογιού / 13.02.17 ]
Ζώα-καθρέφτες και ανθρωπομορφισμός
Ο Γουές Άντερσον μετά τον «Φανταστικό Κύριο Φοξ» επιστρέφει με μια καινούρια ταινία animation, η οποία θα έχει τετράποδους «ήρωες». Ο τίτλος της θα είναι «Isle of Dogs» και θα έχει πρωταγωνιστές... [..]
[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / 22.12.16 ]
«Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ» είσαι Εσύ
Οι τίτλοι τέλους έχουν «πέσει». Κανείς δεν κινείται. Οι θεατές μένουν καρφωμένοι στις θέσεις τους κοιτώντας την οθόνη. Μάτια κόκκινα. Συγκίνηση. «Εγώ...», δεν θέλω να με [..]
[ ARTI news / 20.11.16 ]
Κ. Λόουτς: «Προτιμώ την τρέλα του πάθους από τη σοφία της αδιαφορίας»
Ο Αλέξανδρος μόλις γύρισε από τον κινηματογράφο, όπου είδε την ταινία του Κεν Λόουτς «I, Daniel Blake» (Χρυσός Φοίνικας του 69ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών). Είναι συγκλονισμένος. Μας [..]
[ ARTI news / 02.11.16 ]
Σινεμά ο... παράδεισος
Τα παιδιά είχαν πάει για ύπνο και μεις, εγώ και η γυναίκα μου δηλαδή, χαζεύαμε στην τηλεόραση χωρίς να προσέχουμε ιδιαίτερα τι λέει. Είναι μια διαδικασία αποτοξίνωσης από την [..]
[ Γιάννης Ηλ. Παππάς / 26.05.16 ]
Η πρώτη κινηματογραφική προβολή στην Αθήνα (1896)
Του Σωτήρη Αθηναίου
Διαβάζω σε διάφορους, ανεπίσημους, δικτυακούς τόπους ότι στις πρώτες κινηματογραφικές προβολές στην Αθήνα ο κόσμος είχε εξαγριωθεί και ήθελε να [..]
[ ARTI news / 04.05.16 ]