O Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε την Τετάρτη αναστολή των φόρων στη βενζίνη για τρεις μήνες (18 σεντς ανά γαλόνι βενζίνης και 24 σεντ ανά γαλόνι ντίζελ). «Κατανοώ πλήρως ότι αυτή η φορολογική αναστολή δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα από μόνη της, αλλά θα προσφέρει στις οικογένειες άμεση ανακούφιση», είπε ο πρόεδρος των ΗΠΑ. H μέση τιμή ενός γαλονιού έφτασε τα 5 δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες!
Η κυβέρνηση Μπάιντεν εκτιμά ότι αυτό το μέτρο, σε συνδυασμό με την αναστολή των κρατικών φόρων στην αύξηση της παραγωγής και στη μείωση των τιμών που μεταφέρονται εξ ολοκλήρου στους καταναλωτές, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση ενός δολαρίου ανά γαλόνι, σημειώνει το Politico.
"Αλλά η ιδέα μπορεί να μην γίνει δεκτή από τους νομοθέτες του Καπιτωλίου τόσο ευνοϊκά όσο ελπίζει ο Μπάιντεν", προειδοποιεί το ABC News. Η αναστολή των φόρων πρέπει να εγκριθεί από το Κογκρέσο. Ο Λευκός Οίκος θα πρέπει να πείσει 50 Δημοκρατικούς γερουσιαστές καθώς και 10 Ρεπουμπλικάνους γερουσιαστές, «κάτι που φαίνεται εξαιρετικά απίθανο» εκτιμά το CNN. Κι αυτό γιατί στο Καπιτώλιο κυριαρχούν οι εκπρόσωποι των δισεκατομμυριούχων, όπως έγραφε χθες στο τουίτερ ο Μπέρνι Σάντερς.
Οι Ρεπουμπλικάνοι καταγγέλλουν ότι πρόκειται για ένα καθαρά πολιτικό μέτρο λίγους μήνες πριν από τις ενδιάμεσες εκλογές. Οι Δημοκρατικοί υποστηρίζουν ότι οι φόροι στη βενζίνη χρησιμοποιούνται συνήθως για τη συντήρηση των δρόμων της χώρας. Ο Τζέισον Φούρμαν, πρώην οικονομικός σύμβουλος του Προέδρου Ομπάμα, εξηγεί από την πλευρά του ότι οι εταιρείες πετρελαίου θα είναι οι πρώτες που θα ωφεληθούν ανακτώντας τα περισσότερα από τα 18 σεντς ανά γαλόνι. Το ABC News υπενθυμίζει ότι ο Μπάιντεν έκανε έκκληση στις πολυεθνικές να μειώσουν τις τιμές στην αντλία. Η υπουργός Ενέργειας Jennifer Granholm έχει προγραμματίσσει να συναντηθεί με τα στελέχη του κλάδου την Πέμπτη.
Για το Fox News, «ο Μπάιντεν έψαξε παντού τρόπους για να μειώσει τις τιμές, εκτός από την αύξηση της παραγωγής»! Τα φιλοτραμπικά μέσα ενημέρωσης επισημαίνουν ότι το πρόγραμμά του υπέρ των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ή η ακύρωση του έργου του αγωγού Keystone XL όξυνε το πρόβλημα.
Η άνοδος των τιμών εξηγείται εν μέρει από την έλλειψη διυλιστηρίων σε μια εποχή που η ζήτηση αυξάνεται με το τέλος της πανδημίας, εκτιμά η Washington Post. Η εφημερίδα διευκρινίζει ότι ο Μπάιντεν «έχει χρησιμοποιήσει σχεδόν όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του» και ότι η αύξηση της παραγωγής, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι αγνοούνται οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, όπως υποστηρίζουν οι Ρεπουμπλικάνοι, δεν θα αλλάξει κάτι βραχυπρόθεσμα για τον καταναλωτή.
Σύμφωνα με την Post, η επιδείνωση της οικονομικής κρίσης ή το ξαφνικό τέλος του πολέμου στην Ουκρανία με την επιστροφή του ρωσικού πετρελαίου στην αγορά είναι οι μόνοι παράγοντες που θα μπορούσαν να μειώσουν γρήγορα το κόστος των καυσίμων.
Για την ώρα, οι εταιρείες δεν κάνουν πίσω ούτε σεντ στα απίστευτα υπερκέρδη τους…