Να επιστρέψει ο καθηγητής του ΕΠΑΛ ζητάει η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης
[ ARTI news / Ελλάδα / 26.10.22 ]Με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης, ζητάει την επάνοδο του εκπαιδευτικού από το ΕΠΑΛ Αργοστολίου, και τοποθετείται στα όσα καταγγέλλει στην παραίτησή του.
«Ως μαχόμενοι εκπαιδευτικοί καταδικάζουμε κάθε προσπάθεια δημιουργίας εξιλαστήριων θυμάτων και αποπροσανατολισμού από τις κύριες αιτίες που δημιουργούν και αναπαράγουν τέτοια προβλήματα στα σχολεία (όπως και στο συγκεκριμένο). Η πολιτική που διαχρονικά και από όλες τις κυβερνήσεις υποχρηματοδοτεί και κατηγοριοποιεί τα σχολεία, τσακίζει τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των μαθητών και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, δεν παίρνει και κανένα μέτρο για να αντιμετωπιστούν τέτοια φαινόμενα και τόσο σοβαρά περιστατικά. Όχι μόνο δεν υπήρξε συγκεκριμένη βοήθεια στον συνάδελφο από την Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης όταν απεύθυνε σε αυτήν την καταγγελία του, αλλά αντίθετα αντιμετωπίστηκε με την γνωστή τυπική, αδιέξοδη και εν τέλει απειλητική επίκληση της ποινής απόλυσης και του αποκλεισμού του από τους διορισμούς και για τα επόμενα δύο χρόνια. Την στάση αυτή της αδιαφορίας που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα με την Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης να μην έχει επισκεφθεί έστω και τυπικά το συγκεκριμένο σχολείο αναλαμβάνοντας τις δικές της ευθύνες, δεν μπορεί να την κρύψει το εκ των υστέρων υποκριτικό ενδιαφέρον του Υπουργείου παιδείας να ''διερευνήσει'' τάχα την υπόθεση», αναφέρει η ΕΛΜΕ στην ανακοίνωση, και ζητάει να επιστρέψει ο εκπαιδευτικός στα εκπαιδευτικά του καθήκοντα, χωρίς καμιά υπηρεσιακή ή άλλη επίπτωση, προσθέτοντας: «Η εγκατάλειψη του συγκεκριμένου σχολείου στις υποδομές (ελλείψεις σε, αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα εκδηλώσεων, γυμναστήριο, υπαίθριους και κοινόχρηστους χώρους, έστω και υποτυπώδεις αθλητικές εγκαταστάσεις, σύγχρονα εργαστήρια οικονομίας και υγείας που είναι τομείς αιχμής για το σχολείο, τουαλέτες, ανυπαρξία στοιχειώδους φύλαξης και ασφάλειας κ.α.), η συγκατοίκησή του στον μικρό χώρο με δύο άλλες δομές κατάρτισης, το μεγάλο ποσοστό εργαζόμενων μαθητών καθώς και μαθητών με ιδιαίτερες διαγνωσμένες εκπαιδευτικές δυσκολίες (32 συνολικά) χωρίς το απαραίτητο ειδικό υποστηρικτικό προσωπικό (ανυπαρξία τμήματος ένταξης), οι ατακτοποίητες σχολικές μεταφορές που στοιχίζουν σε μαθητές χαμένες διδακτικές ώρες κ.α., έχουν αρκετές φορές κατατεθεί στους υπεύθυνους κρατικούς και εκπαιδευτικούς φορείς, από την ΕΛΜΕΚΙ. Τα παραπάνω, μαζί με όσα άλλα απορρέουν από τα αλλεπάλληλα αντιεκπαιδευτικά μέτρα (ιδιαίτερα για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση), έχουν την δική τους συμβολή στο πρόβλημα, που φυσικά κανένας δεν ισχυρίζεται ότι αφορά μόνο ένα σχολείο.
Ωστόσο είναι σαφές ότι αυτά τα φαινόμενα απαράδεκτης συμπεριφοράς κάποιων μαθητών, δεν χαρακτηρίζουν όλους τους μαθητές του συγκεκριμένου σχολείου, ούτε και το ίδιο το σχολείο. Άλλωστε, τα ίδια τα στοιχεία που είναι αναρτημένα στο ενιαίο πληροφοριακό σύστημα myschool από τους εκπαιδευτικούς στο συγκεκριμένο σχολείο εξαντλώντας όλα τα παιδαγωγικά μέσα, αποδεικνύουν ότι, το όποιο πρόβλημα υπάρχει είναι γνωστό στο υπουργείο Παιδείας που έπρεπε να έχει μεριμνήσει σχετικά. Σε κάθε περίπτωση όμως, τέτοιες συμπεριφορές δεν αντιμετωπίζονται, εκτός των άλλων, χωρίς και την καθοριστική συμβολή του Συλλόγου Διδασκόντων, που τελευταία γίνεται συστηματική προσπάθεια να απαξιωθεί...».