Η θρησκοληψία ως «κανονική» εκπαιδευτική πολιτική
[ Γιώργος Κουτούβελας / Ελλάδα / 20.09.19 ]"Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) αποφάσισε ότι το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία «απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές», επισημαίνοντας πως «πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης...»".
Από το παραπάνω απόσπασμα της απόφασης του ΣτΕ συμπεραίνεται, πως οι μακρόχρονες έρευνες των επιστημόνων (θεολόγων, φιλολόγων, κοινωνιολόγων, παιδαγωγών, κ.α.) που συνετέλεσαν στη δημιουργία ενός νέου και επιστημονικά τεκμηριωμένου μαθήματος των θρησκευτικών, καταλήγουν στα σκουπίδια. Το σύστημα της παρούσας κυβέρνησης αντιτίθεται απόλυτα και καταργεί την προοπτική ενός θρησκειολογικού μαθήματος το οποίο θα είχε πραγματικό παιδαγωγικό χαρακτήρα και επαναφέρει το παλιό (από όλες τις απόψεις) μάθημα των θρησκευτικών.
Για την παραπάνω εξέλιξη μπορούν να επιχαίρουν οι οπαδοί της μισαλλοδοξίας και οι φανατισμένοι που δεν έχουν καμία επαφή με το πραγματικό περιεχόμενο της χριστιανικής σκέψης. Η οποία, στην πραγματικότητα, προωθεί τον πλουραλισμό, την ελεύθερη έκφραση και την άνευ όρων αγάπη στον Άλλο, δηλαδή, στον διαφορετικό...
Επίσης όσοι ήταν και είναι εναντίον, γενικά, της ύπαρξης του μαθήματος των θρησκευτικών (δηλαδή, της θρησκειολογίας, της κοινωνιολογίας των θρησκειών, της φιλοσοφίας των θρησκειών, κ.α.) πλέον θα μπορούν να επιχαίρουν και εκείνοι για τη δικαίωσή τους. Καθώς ένα μάθημα που έχει ως μοναδικό γνώμονα την ανάπτυξη της "ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης", εξυπηρετεί μονάχα την "ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση" (ότι και να σημαίνει αυτό το πράγμα...) και όχι τις παιδαγωγικές ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού και εκείνες της επιστημονικής έρευνας.
Από την άλλη μεριά η απόφαση αυτή αποτελεί κόλαφο για τους θεολόγους και για τους δάσκαλους που αντιλαμβάνονται ως σοβαρή υπόθεση την εκπαιδευτική διαδικασία και που για πρώτη φορά τους δόθηκε η ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις διδακτικές ώρες του μαθήματος των θρησκευτικών ώστε να αναπτύξουν τις γνώσεις και τις κριτικές ικανότητες των μαθητών τους.
Μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως η κατάργηση του νέου μαθήματος των θρησκευτικών και η επαναφορά του απαρχαιωμένου μαθήματος, θα προωθεί άψογα την γνωστή ισλαμική ρήση «Allahu Akbar», στην «ορθόδοξη χριστιανική» της απόδοση...