Οι εργαζόμενοι είχαν προειδοποιήσει κυβέρνηση, ΟΣΕ και Hellenic Train

[ ARTI news / Ελλάδα / 01.03.23 ]

Η κυβέρνηση γνώριζε για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς εξώδικο είχε αποστείλει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης από το περασμένο φθινόπωρο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και στη Hellenic Train.  

Μεταξύ πολλών άλλων στο εξώδικο αναφέρονται τα εξής:

κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής

έλλειψη συντήρησης 

μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη

μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System– που προστατεύει από στο ανθρώπινο λάθος παρότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές

μη λειτουργία της τηλεματικής στους σταθμούς

κλείσιμο των σταθμών σε περιφερειακές πόλεις λόγω έλλειψης σταθμαρχών

ελλιπή περίφραξη της υποδομής

πυκνή βλάστηση πλησίον της υποδομής που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής

επί 15 έτη μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό 

αδυναμία επικοινωνίας όταν ένα τρένο βρίσκεται μέσα σε σήραγγες

μη συντήρηση δικτύου ηλεκτροκίνησης 

Μιλώντας στην κρατική τηλεόραση ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενιδούνιας κατήγγειλε ότι το κεντρικό σύστημα που θα έπρεπε να διαχειρίζεται την ροή των συρμών «δεν λειτουργεί, δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα χειροκίνητα, με ανθρώπινο παράγοντα, manually. Σε αυτό το σημείο είμαστε σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Δεν λειτουργεί, όπως σας το λέω. Ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν αυτά λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταμάταγαν σε απόσταση 500 μ. μεταξύ τους ... Φωνάζουμε, έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να το λέμε, τι να σας πω, δεν λειτουργεί».