Η τιμή της βενζίνης αυξάνεται με ξέφρενο ρυθμό. Η αμόλυβδη ξεπερνάει ήδη τα 2,5 ευρώ το λίτρο σε ορισμένα νησιά, ενώ στην Αττική, η μέση τιμή της αμόλυβδης έχει φτάσει στα 2,20 ευρώ. Πολλοί πιστεύουν ότι η τιμή θα φθάσει τα 3 ευρώ το λίτρο! Στα διυλιστήρια απέδωσε την ξέφρενη αύξηση της τιμής της βενζίνης η πρόεδρος των βενζινοπωλών (ΣΚΑΪ, «Αταίριαστοι»).
«Οι έλεγχοι, από το διυλιστήριο μέχρι τον πρατηριούχο καύσιμων, θα ενταθούν ως προς το περιθώριο του κέρδους» δηλώνει και ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης. Όμως όλα αυτά μοιάζουν με εμπαιγμό των καταναλωτών.
Γιατί, άραγε, η περίφημη «αγορά» των νεοφιλελεύθερων (τύπου Μητσοτάκη, Γεωργιάδη, Χατζηδάκη, Σταϊκούρα) δεν αυτορυθμίζεται; Γιατί ο περίφημος «ανταγωνισμός» δεν λειτουργεί υπέρ των καταναλωτών, όπως διακηρύσσουν;
«Φταίει ο πόλεμος» λένε! Ψέμα! Η τιμές των καυσίμων βρίσκονται σε διαρκή άνοδο εδώ και τρεις μήνες(πολύ πριν τον πόλεμο). Ενδεικτικά, η απλή αμόλυβδη βενζίνη κόστιζε 1,75 ευρώ το λίτρο στις αρχές Δεκεμβρίου, ενώ σήμερα έφτασε τα 2,2 €/lt, πανελλαδικά!
Που οφείλεται, λοιπόν, η αύξηση των τιμών; «Η αγορά κερδοσκοπεί και είναι ο λόγος που βρίσκουμε τη βενζίνη στα 2,20 ευρώ», δήλωσε ο Ιταλός υπουργός Ιταλός Υπουργός Οικολογικής Μετάβασης Roberto Cingolani (εκπομπή Progress του δικτύου SkyTG24).
Δεν υπάρχει τρόπος να αντιμετωπιστεί η αισχροκέρδεια; Όχι.
Γιατί είναι γνωστό πως ο χρυσός κανόνας του καπιταλισμού είναι ότι «αυτοί που κατέχουν το χρυσό, κάνουν και τους κανόνες»!
Γιατί είναι στο DNA του καπιταλισμού να αισχροκερδεί, ή αλλιώς «να πίνει το νέκταρ από το κρανίο των δολοφονημένων»(Καρλ Μαρξ).
Αντί, λοιπόν, οι κυβερνήσεις να αντιμετωπίσουν την αισχροκέρδεια των λίγων, θέτοντας «πλαφόν» στις τιμές στην πηγή (στα διυλιστήρια), ή να μειώσουν τους φόρους (το έκαναν μόνο η Πορτογαλία και η Κύπρος), κάνουν εκπτώσεις με «κουπόνια» στην αντλία.
Δεν επιθυμεί, συνεπώς, η κυβέρνηση Μητσοτάκη να μειώσει τα κέρδη των "πετρελαιάδων" που είναι οι χορηγοί της.
C' est le capitalisme, τι δεν καταλαβαίνεις;