Η Google και το Facebook διαπραγματεύτηκαν κρυφά για να «κυριαρχήσουν στην αγορά της ψηφιακής διαφήμισης παρακάμπτοντας τον ανταγωνισμό». Αυτό υποπτεύονται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η βρετανική αρχή ανταγωνισμού, η οποία ανακοίνωσε την Παρασκευή 11 Μαρτίου ότι ερευνούν αυτήν την «ύποπτη συμφωνία», αναφέρει η ελβετική εφημερίδα Le Temps.
Η συμφωνία που συνήψαν το 2018 οι δύο τεχνολογικοί κολοσσοί, γνωστοί ως Jedi Blue, εγείρει ερωτήματα «και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού», και οι Αμερικανοί έχουν ξεκινήσει έρευνα από το 2020.
«Οι αριθμοί ένα και δύο στη διαδικτυακή διαφήμιση, η Google και το Facebook είναι ύποπτοι για χειραγώγηση, με επιβλαβείς συνέπειες για τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων, άλλες διαφημιστικές πλατφόρμες και λογικά, έμμεσα, για τους καταναλωτές», αναφέρει η εφημερίδα της Γενεύης. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να μην ανταγωνίζεται η μία την άλλη μέσω του αντίστοιχου συστήματος εξατομίκευσης σύμφωνα με το προφίλ του χρήστη.
Είναι μια «συμφωνία μεταξύ δύο φίλων για την αποφυγή υπερβολικού ανταγωνισμού» υποστηρίζει η Google, η οποία αναφέρει ότι «Οι ισχυρισμοί για αυτή τη συμφωνία είναι ψευδείς».
Πάντως, «θα χρειαστεί μάλλον χρόνος για να ξεμπερδέψουμε το αληθινό από το ψεύτικο σε αυτή την υπόθεση», συνοψίζει η ελβετική εφημερίδα.
Κοντολογίς, ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι! Τα καρτέλ (τα ψηφιακά στην συγκεκριμένη περίπτωση) θα οργιάζουν σε βάρος των «από κάτω»…
*Πηγή: https://www.courrierinternational.com/article/technologie-jedi-blue-laccord-secret-entre-google-et-facebook-t-il-fausse-la-concurrence