Είναι κόλαση η δημοσιότητα; Είναι εμπόρευμα ο συγγραφέας; Σ' αυτά τα ερωτήματα επιχειρεί να απαντήσει η 30χρονη Σάλι Ρούνεϊ, συγγραφέας του βιβλίου Normal People, στο νέο της μυθιστόρημα, που έχει τον τίτλο: Beautiful World, Where Are You(από φράση ποιήματος του Φρίντριχ Σίλερ). Χθες στο Piccadilly Circus η Ιρλανδή συγγραφέας διάβασε αποσπάσματα από το νέο της βιβλίο και οι φίλοι της που προσήλθαν (με πληρωμή εισιτηρίου, παρακαλώ) είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν ένα αντίτυπο δώδεκα ώρες πριν από την σημερινή (7 Σεπτεμβρίου) επίσημη ημερομηνία έκδοσης του. Ο ενθουσιασμός που προκάλεσε το τρίτο βιβλίο της 30χρονης συγγραφέως "παραπέμπει στην υστερία που παρατηρήθηκε κατά την έκδοση του Χάρι Πότερ από τον JK Rowling", γράφει η εβδομαδιαία εφημερίδα The Spectator του Λονδίνου.
Το τρίτο μυθιστόρημα της Ρούνεϊ αναφέρεται σε μια διάσημη συγγραφέα, την Alice, η οποία προσπαθεί να διαχειριστεί την πίεση της διασημότητας που ακολουθεί την λογοτεχνική της καταξίωση.
Σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Guardian, η Ρούνεϊ δηλώνει ότι «Δεν έχω όρεξη να γράψω για τον εαυτό μου και για όσα μου έχουν συμβεί». Από την άλλη, όμως, είναι πρόδηλο πως ταυτίζεται με την ηρωίδα της όσον αφορά την απέχθειά της για τη δημοσιότητα, περιγράφοντας την προσωπική της εμπειρία ως μια ατέλειωτη και σοβαρή παραβίαση της ιδιωτικότητάς της από την πλευρά των μίντια, των εμμονικών θαυμαστών και όσων παρακινούνται από φθόνο.
Κατά τη γνώμη της, όσοι έχουν εγκλωβιστεί στο δηλητηριώδες σύστημα της διασημότητας ενδέχεται «να σταματήσουν να ασχολούνται με αυτό στο οποίο είναι καλοί, μόνο και μόνο για να αποσυρθούν από τη δημόσια σφαίρα». Προσθέτει δε ότι «αποτελεί μεγάλη θυσία από τη μεριά τους και ένα είδος πολιτιστικής αυτοκαταστροφής από τη μεριά των υπολοίπων, καθώς υποχρεώνουμε ταλαντούχους ανθρώπους να υπομείνουν μια κόλαση ή να κρατήσουν το ταλέντο τους για τον εαυτό τους».
Ακριβώς όπως και η ηρωίδα του νέου της βιβλίου, η Σάλι Ρούνεϊ παραδέχεται ότι τα δύο πρώτα μυθιστορήματά της «Conversations With Friends» και «Normal People» την έκαναν περισσότερο διάσημη από όσο θα ήθελε η ίδια, προσθέτοντας ότι οι βιομηχανίες μετατρέπουν ταλαντούχους ανθρώπους σε ένα είδος «εμπορεύματος». Δεν είναι τυχαίο ότι "Ο εκδοτικός οίκος Faber & Faber, (που εκδίδει το βιβλίο) υιοθετεί τεχνικές μάρκετινγκ που συνήθως εφαρμόζονται για την κυκλοφορία των νέων άλμπουμ των U2 - όταν ακόμα αγοράζαμε δίσκους - και του τελευταίου James Bond", σημειώνει η εφημερίδα Irish Independent.