Θύμιος Μπουγάς, ένα ακόμη τραγικό θύμα bullying
[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / Ελλάδα / 14.05.22 ]Αγνοείται ο 39χρονος Θύμιος Μπουγάς. Ο Θύμιος είναι θύμα bullying... όπως ο Γιακουμάκης... όπως η Δήμητρα στη Λέσβο… όπως ο 27χρονος στη Ναύπακτο, όπως τόσοι άλλοι!
Ο Θύμιος υφίσταται ένα απίστευτο μαρτύριο επί 15 χρόνια. Ζήτησε προστασία από την αστυνομία, αλλά τον αγνόησαν. Το βίντεο–ντοκουμέντο που προβλήθηκε σε τηλεοπτική εκπομπή δείχνει το μέγεθος της ανθρωποφαγίας. Σ' αυτό διακρίνονται νεαροί που επιδιώκουν με κάθε τρόπο να τον βγάλουν από το σπίτι του μέσα στη νύχτα, πετώντας φωτοβολίδες. Η αστυνομία πουθενά!
Πίσω από τους φυσικούς αυτουργούς, όμως, βρίσκονται οι ηθικοί αυτουργοί, αυτοί που καλλιεργούν μέσα από τηλεοπτικά ριάλιτι και την τραπ μουσική ένα ρατσιστικό, φαλλοκρατικό νταηλίκι. Είναι η ελληνική «άγια» οικογένεια που επιδοκιμάζει τα τελετουργικά επιβολής της ηγεμονικής αρρενωπότητας των νεοσσών της, αλλά και οι κρατικοί θεσμοί (εκπαίδευση, αστυνομία κ.ά.) που είτε την επωάζουν είτε την ανέχονται.
Γενικά, η κυρίαρχη κουλτούρα που συγκροτεί το υποκείμενο, βοηθά ενεργά στην αναπαραγωγή ενός συστήματος που αποκλείει βίαια, καθώς διαμορφώνει τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία μερικές πρακτικές συμπεριφορές έχουν το στάτους του φυσιολογικού, ενώ άλλες αυτό του αποκλίνοντος-παθολογικού. Έτσι, η βία νομιμοποιείται ηθικά, καθώς τα ισχύοντα ανθρωπολογικά κριτήρια οριοθετούν τι είναι το πολιτισμικά διανοήσιμο ως ανθρώπινο και τι όχι. Κάποιοι άνθρωποι δεν αναγνωρίζονται ως ισότιμοι, αλλά θεωρούνται ένα είδος «παρία». Πάνω σ’ αυτούς τους ανθρώπους ασκείται βία στο όνομα μιας κανονιστικής αντίληψης του ανθρώπινου, μιας κανονιστικής αντίληψης για το τι πρέπει να είναι το ανθρώπινο σώμα.
Ακριβώς αυτές τις κανονιστικές μορφοποιήσεις που ταξινομούν τα ανθρώπινα όντα σε «κανονικά» και «παρεκλίνοντα», θα πρέπει να άρει η εκπαίδευση. Και όχι να νομιμοποιεί δομές εξουσίας που δεν αναγνωρίζουν όλα τα ανθρώπινα όντα ως ανθρώπινα και, κατά συνέπεια, τα αποκλείουν. Η εκπαίδευση οφείλει να πρωτοστατεί στην προσπάθεια συγκρότησης μιας νέας ηθικής, η οποία θα προκρίνει τον σεβασμό για τον Άλλο και την άρνηση κάθε είδους βίαιου αποκλεισμού με επίγνωση του ρόλου που διαδραματίζουν οι σχέσεις εξουσίας στη διαμόρφωση των υποκειμένων....