Η στρατηγική του Ισραήλ για την απόκρυψη της γενοκτονίας στη Γάζα

[ ARTI news / Κόσμος / 26.09.25 ]

Το Ισραήλ ισοπεδώνει την πόλη της Γάζας στο τελευταίο στάδιο αυτού που πολλοί διεθνείς οργανισμοί ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ακαδημαϊκοί έχουν χαρακτηρίσει γενοκτονία. Δεν υπάρχουν τόσες πολλές εικόνες από την πόλη της Γάζας όσες θα έπρεπε, επειδή ο ισραηλινός στρατός εξακολουθεί να μην επιτρέπει σε ξένους δημοσιογράφους την ελεύθερη πρόσβαση στη Γάζα, ενώ έχει δολοφονήσει πολλούς από τους δημοσιογράφους που βρίσκονταν εκεί. Τον Αύγουστο, η ομάδα του Al Jazeera στην πόλη της Γάζας έγινε σκόπιμα στόχος του Ισραήλ…

Εν τω μεταξύ το Drop Site News… ανέφερε ότι μια αμερικανική εταιρεία δημοσκοπήσεων που ονομάζεται Stagwell Global, η οποία ιδρύθηκε από τον Μαρκ Πεν, ανέλαβε από το υπουργείο Εξωτερικών του Ισραήλ την αποκατάσταση της παγκόσμιας εικόνας του Ισραήλ…

Σύμφωνα με το Drop Site, η έκθεση της εταιρείας του Πεν εκτίμησε ότι το Ισραήλ έχει καλές πιθανότητες να κάνει τους ανθρώπους να ξεχάσουν την γενοκτονία, αν τροφοδοτήσει τον φόβο για το «ριζοσπαστικό Ισλάμ» και τον «τζιχαντισμό»… Αν κάνεις τους ανθρώπους να φοβούνται ότι τα μωρά είναι τρομοκράτες, τότε ουσιαστικά δεν θα τους πειράζει όταν τα δολοφονήσεις… (διαβάστε τη νέα νομική ανάλυση μιας επιτροπής του ΟΗΕ που κατηγορεί το Ισραήλ ότι διέπραξε γενοκτονία: «Οι ισραηλινές δυνάμεις ασφαλείας πυροβόλησαν και σκότωσαν πολίτες, συμπεριλαμβανομένων παιδιών που κρατούσαν αυτοσχέδιες λευκές σημαίες. Μερικά παιδιά, συμπεριλαμβανομένων νηπίων, πυροβολήθηκαν στο κεφάλι από ελεύθερους σκοπευτές.»)

Μόλις οι εταιρείες μάρκετινγκ ετοιμάσουν τα επιχειρήματά τους για την απόκρυψη της γενοκτονίας, χρειάζονται τα bots (ψεύτικοι λογαριασμοί στα κοινωνικά δίκτυα) για να τα διαδώσουν. Την περασμένη εβδομάδα, το Sludge News ανέφερε ότι η SKDKnickerbocker LLC, η οποία ανήκει στην Stagwell Global, υπέγραψε σύμβαση ύψους 600.000 δολαρίων για τη λειτουργία ενός «προγράμματος βασισμένου σε bots» για την ενίσχυση των φιλοϊσραηλινών αφηγήσεων στο Instagram, το TikTok, το LinkedIn, το YouTube και άλλες πλατφόρμες. Η SKDK, η οποία συνιδρύθηκε από την επί χρόνια σύμβουλο του Τζο Μπάιντεν, Ανίτα Νταν, και καταχωρήθηκε ως ξένος πράκτορας του Ισραήλ, περιέγραψε μια στρατηγική με στόχο να «πλημμυρίσει τη ζώνη» με φιλοϊσραηλινά μηνύματα.

…Η στρατηγική της «πλημμυρίδας της ζώνης» λειτουργεί ως εξής: οι άνθρωποι δεν χρειάζεται να πείθονται για το αν διαπράττεται γενοκτονία, απλώς τους κάνει να νιώθουν αβέβαιοι για αυτό που βλέπουν. Έτσι η δολοφονία παιδιών έχει παρουσιαστεί ως εξτρεμισμός. Η προπαγάνδα δεν αλλάζει απλώς απόψεις, αλλά σπάει και τους μηχανισμούς που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να επεξεργάζονται ηθικές πληροφορίες. Όταν η ίδια η πραγματικότητα γίνεται αμφισβητούμενο έδαφος, η συστηματική δολοφονία γίνεται απλώς "μια ακόμη πολιτική διαφωνία" (σ.σ. έτσι ο Κυρ. Μητσοτάκης θα μπορεί να λέει χωρίς να ντρέπεται ότι "η γενοκτονία είναι βαριά κουβέντα"). 

Πέρυσι, οι Times of Israel ανέφεραν ότι το υπουργείο Εξωτερικών της χώρας θα λάμβανε επιπλέον 150 εκατομμύρια δολάρια για να διαμορφώσει την κοινή γνώμη. Σύμφωνα με τους Times, ο αυξημένος προϋπολογισμός για το hasbara «θα χρησιμοποιηθεί για να επηρεάσει το κλίμα στον ξένο τύπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

...το Ισραήλ δεν χρειάζεται να κάνει πολλά για να προωθήσει το μήνυμά του. Ένα από τα βασικά σημεία συζήτησης που βοήθησε στην εξασφάλιση της συναίνεσης για τη γενοκτονία ήταν το (πλήρως καταρριφθέν ) ψέμα ότι οι οπλίτες της Χαμάς αποκεφάλισαν 40 μωρά κατά τις φρικαλεότητες της 7ης Οκτωβρίου. Κανονικά, οι δημοσιογράφοι και οι πολιτικοί θα έλεγχαν τα γεγονότα ενός τέτοιου εμπρηστικού ισχυρισμού πριν τον διαδώσουν... Αλλά το ψέμα για τα αποκεφαλισμένα μωρά επαναλήφθηκε ευρέως από άτομα όπως ο Τζο Μπάιντεν και η δημοσιογράφος του CNN Σάρα Σίντνερ.

Ενώ η Σίντνερ ζήτησε συγγνώμη… άλλοι δημοσιογράφοι δεν έχουν κάνει το ίδιο. Η ανταποκρίτρια του CBS News, Νόρα Ο'Ντόνελ, έχει ακόμα ένα tweet από τις 10 Οκτωβρίου που αναφέρει: «Το @CBSNews έμαθε ότι οι ισραηλινές ομάδες ανάκτησης πτωμάτων ανακάλυψαν αποκεφαλισμένα μωρά και παιδιά σε κιμπούτς στο νότιο Ισραήλ»...

Το CBS News ανήκει στην Paramount Global, η οποία δεν δίστασε να δηλώσει ότι είναι υπέρμαχος του Ισραήλ. Η Paramount βρίσκεται στη διαδικασία εξαγοράς του Free Press του Bari Weiss, το οποίο έχει υποβαθμίσει συστηματικά τη γενοκτονία στη Γάζα και παρέχει ανεπιφύλακτη υποστήριξη στο Ισραήλ, έναντι 100 έως 200 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο Weiss φέρεται επίσης να έχει ως αποστολή να «καθοδηγεί την εκδοτική κατεύθυνση του τμήματος [ειδήσεων του CBS]». Σύμφωνα με τους Financial Times, ο Weiss κέρδισε εν μέρει την υποστήριξη του ιδιοκτήτη του CBS, David Ellison, «υιοθετώντας μια φιλοϊσραηλινή στάση».

Ο Ντέιβιντ Έλισον είναι γιος του Λάρι Έλισον, ενός μεγιστάνα που επιβλέπει την εταιρεία τεχνολογίας Oracle και ο οποίος δώρισε 16,6 εκατομμύρια δολάρια στους Φίλους των Ισραηλινών Αμυντικών Δυνάμεων (FIDF) το 2017, τη μεγαλύτερη μεμονωμένη δωρεά στην ιστορία της FIDF. Η Oracle συγκαταλέγεται επί του παρόντος σε μια κοινοπραξία εταιρειών που επιδιώκει να εξαγοράσει το TikTok. Εάν συμβεί αυτό, φαντάζεται κανείς ότι ο αλγόριθμος του TikTok μπορεί κάλλιστα να αποκτήσει μια πιο φιλοϊσραηλινή στάση. Ένας από τους λόγους για τους οποίους το TikTok τέθηκε προς πώληση εξαρχής είναι επειδή πολλοί Αμερικανοί νομοθέτες ήταν αναστατωμένοι με τα φιλοπαλαιστινιακά μηνύματα στην πλατφόρμα. Πράγματι, ο Μιτ Ρόμνεϊ αναφέρθηκε ρητά στο ζήτημα σε σχέση με την «συντριπτική υποστήριξη» για το κλείσιμο του TikTok. Γίνεται πολύ πιο εύκολο να «πλημμυρίσεις τη ζώνη» με προπαγάνδα όταν ελέγχεις την πλατφόρμα.

Δεν είναι μόνο τα μέσα ενημέρωσης που εργάζονται υπερωρίες για να βοηθήσουν στην αποκατάσταση της εικόνας του Ισραήλ: … Διακόσιοι πενήντα Αμερικανοί νομοθέτες μόλις ταξίδεψαν στο Ισραήλ για το συνέδριο «50 Πολιτείες, Ένα Ισραήλ»…

…μπορεί να μην δούμε δικαιοσύνη αυτή τη στιγμή, μια μέρα η αλήθεια θα αποκαλυφθεί. Μια μέρα θα υπάρξει κάποιο είδος λογοδοσίας...

https://www.theguardian.com/commentisfree/2025/sep/26/gaza-us-marketing-companies