Είναι θέμα δημοκρατίας
[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / Ελλάδα / 02.03.21 ]Τυχαία συνάντηση προ καιρού με τον συγγραφέα Κώστα Μ. «Σε διαβάζω στο Facebook και μου έρχεται να έρθω στο σπίτι να σου σπάσω την πόρτα», μου είπε με θυμό. «Μπορείς απλά να πεις τη γνώμη σου», αντέτεινα. Η… ευγένειά του προτίμησε την δραστική οδό της «διαγραφής».
Οι μελετητές του διαδικτύου υποστηρίζουν πως οι διαδικτυακές σχέσεις δεν επιδέχονται καμία ασυμφωνία, καμία αμφισβήτηση. Ο διάλογος και τα επιχειρήματα δεν υφίστανται. Υπάρχει μόνο ταύτιση. Υπάρχουν μόνο οι «οπαδοί» της μίας και μοναδικής αλήθειας, της αδιάλλακτη «αλήθειας», του δόγματος.
Το διαδίκτυο δεν μπορεί να λειτουργήσει ως δημόσιος χώρος συνάντησης διαφορετικών απόψεων και σύνθεσής τους. Από εδώ προκύπτει η βαθιά πόλωση, ο φανατισμός και ο εγκλωβισμός σε μανιχαϊστικές ιδεοληψίες.
Ο Κυρ. Μητσοτάκης, επί παραδείγματι, είναι βέβαιο ότι σήμερα είναι εγκλωβισμένος. Δεν μπορεί να μην αντιλαμβάνεται ότι η στάση του «ηρωοποιεί» τον Δημήτρη Κουφοντίνα, όμως αδυνατεί να αλλάξει ρότα. Είναι «όμηρος» του φανατισμού των ακροδεξιών στελεχών του. Το ίδιο συμβαίνει και στο μεταναστευτικό καθώς και σε μία σειρά άλλα ζητήματα.
Και όταν συμβαίνει η διαφορετική άποψη να επικρατεί, τότε έχει έναν μόνο τρόπο αντιμετώπισης, την αστυνομική βία και τη λογοκρισία. Τα παραδοσιακά μέσα τα έχει «εξαγοράσει» και μένει μόνο το διαδίκτυο, όπου εφαρμόζει πρακτικές Ερντογάν!
Είναι γνωστή η συμφωνία της εταιρείας Teleperformance με την ελληνική κυβέρνηση. Όπως καταγγέλλεται, μάλιστα, οι εντολές για τη λογοκρισία των αναρτήσεων στο facebook που αναφέρονται στην απεργία πείνας του Δ. Κουφοντίνα, φέρεται να δόθηκαν από την εταιρεία αυτή(είναι γνωστό ότι στο Μοσχάτο απασχολεί εκατοντάδες «ψηφιακούς καθαριστές»).
Έτσι μαζί με την αστυνομική βία στους δρόμους, έχουμε και την αστυνομία του διαδικτύου, που στερεί και το ελάχιστο εναπομείναν «οξυγόνο» από τη δημοκρατία. Γι' αυτό οι εξελίξεις υπερβαίνουν την διάσταση της ανθρωπιστικής αντιμετώπισης ενός κρατούμενου απεργού πείνας και αγγίζουν τον ίδιο τον πυρήνα του δημοκρατικού πολιτεύματος.