Εξαύδα: Αφιέρωμα στον ανεξάρτητο αμερικανικό κινηματογράφο

[ ARTI news / Ήπειρος / 16.03.19 ]

Χωρίς μέτρο

Ο 19χρονος Άντριου Νίμαν θέλει να γίνει ο μεγαλύτερος ντράμερ της τζαζ στον κόσμο. Γι' αυτό το λόγο αποφασίζει να φοιτήσει στο Ωδείο Μουσικής Σέιφερ, το καλύτερο σχολείο μουσικής των Ηνωμένων Πολιτειών. Στο Σέιφερ, το να είσαι ο καλύτερος σημαίνει ότι σε έχει δεχτεί ο Τέρενς Φλέτσερ, ο καθηγητής μουσικής και σου έχει ζητήσει να συμμετάσχεις στην μπάντα του, η οποία αντιπροσωπεύει το σχολείο σε διαγωνισμούς μουσικής. Βασισμένος στην όχι και τόσο καλή πρώτη συνάντησή του, ο Άντριου βρίσκεται προ εκπλήξεως όταν ο Φλέτσερ του ζητά να ενταχθεί στην μπάντα. Ο Άντριου γρήγορα μαθαίνει ότι ο Φλέτσερ λειτουργεί με το φόβο και τον εκφοβισμό χωρίς ποτέ να συμβιβάζεται για κάτι λιγότερο του καλύτερου κάθε φορά. Το να είσαι ο καλύτερος, για τον Φλέτσερ σημαίνει όχι μόνο να παίζεις καλά αλλά να ξέρεις ότι παίζεις καλά και αν όχι, να ξέρεις τι κάνεις λάθος. Η μέθοδος διδασκαλίας του δημιουργεί μια ατμόσφαιρα φόβου για κάθε μέλος της μπάντας...

Στο λύκειο, ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Ντέμιεν Σαζέλ συμμετείχε σε μια πολύ ανταγωνιστική τζαζ μπάντα και χρησιμοποίησε τις εμπειρίες αυτές στην ταινία(λέγεται ότι ο χαρακτήρας του Φλέτσερ βασίζεται στον δικό του καθηγητή μουσικής στο γυμνάσιο).

 Ο Σαζέλ σκηνοθετεί σαν να έχει ενορχηστρώσει ένα κινηματογραφικό τζαζ αυτοσχεδιασμό κι ο ίδιος επιλέγει να μας δείξει πόση σκληρή δουλειά, πόση ακαδημαϊκή μελέτη, πόση πρακτική πειθαρχία χρειάζεται για να εξελιχθείς – εκεί στο πίσω μέρος της σκηνής.

Σκηνοθεσία: Ντάμιεν Σαζέλ

Σενάριο: Ντάμιεν Σαζέλ

Φωτογραφία: Σάρον Μέιρ

Μοντάζ: Τομ Κρος

Μουσική: Τζάστιν Χέρβιτς

Πρωταγωνιστούν: Μάιλς Τέλερ, Μελίσα Μπενουά, Τζ. Κ. Σίμονς, Πολ Ράιζερ, Οστιν Στόουελ, Τζέισον Μπλερ, Έιπριλ Γκρέις

Παραγωγή: Η.Π.Α, 2014

Διάρκεια: 106 λεπτά