Ο Κυρ. Μητσοτάκης είναι οπαδός του «ορθού λόγου»;

[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / Ελλάδα / 14.09.20 ]

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη υιοθετεί την ακροδεξιά ρητορική για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Ο απαξιωτικός όρος «λαθρομετανάστες» χρησιμοποιείται πλέον επίσημα και συστηματικά από στελέχη της κυβέρνησης με συνέπεια ο αρχηγός της Χρυσής Αυγής να... διαμαρτυρηθεί για την οικειοποίηση της δικής του πολιτικής και "γλώσσας"!

Η κυβέρνηση καλύπτει, επίσης, τους ακροδεξιούς ρατσιστές και φασίστες, που επιτίθενται στους τραγικούς πρόσφυγες της Λέσβου. Το χειρότερο, προσπαθεί να ενισχύσει την ακροδεξιά συνωμοσιολογία διοχετεύοντας δήθεν στοιχεία της ΕΥΠ για οργανωμένο σχέδιο εμπρησμού της Μόριας στην οποία εμπλέκει ΜΚΟ (του εξωτερικού!), πρόσφυγες (κατά κανόνα τους «κακούς» Αφγανούς) και αλληλέγγυους! Συνοπτικά, η κυβέρνηση επιδιώκει να διαμορφώσει το αφήγημα ότι οι πρόσφυγες και οι μετανάστες καθοδηγούνται και κατευθύνονται από ξένα κέντρα κατά το ανάλογο του Έβρου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ενισχύει την ξενοφοβία, το ρατσισμό και τον συνωμοσιολογικό-μη ορθολογικό-ακροδεξιό τρόπο σκέψης.

Και αφού ποτίσει καλά το δέντρο του εθνικισμού (Μακεδονικό) και του ρατσισμού (προσφυγικό) για λόγους εκλογικής και πολιτικής σκοπιμότητας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα διακηρύξει στη Θεσσαλονίκη ότι είναι «φιλελεύθερος» και «οπαδός του ορθού λόγου»! Όμως δεν μπορείς να είσαι οπαδός του «ορθού λόγου» όταν πρόκειται για τις μάσκες και ανορθολογικός όταν πρόκειται για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Δεν μπορείς τη μια να ζητάς να σκέφτονται οι άνθρωποι με όρους συνωμοσίας, όταν πρόκειται για τους μετανάστες, και συγχρόνως να είναι οπαδοί του ορθολογισμού, όταν πρέπει να σκεφτούν τον κορονοϊό.

Τι συμβαίνει λοιπόν; Ο Κυριάκος Μητσοτάκης άγεται και φέρεται από τις διάφορες συνιστώσες της ΝΔ; Πώς εξηγείται η αιώρησή του ανάμεσα στον ορθό λόγο και τον σκοταδισμό; Αυτό συμπυκνώνεται στον περίφημο «ορθολογικό ανορθολογισμό» του Μπρεζίνσκι, όπου έχουμε πολιτικές που είναι ορθολογικά επεξεργασμένες και με μέθοδο εφαρμοσμένες, μόνο που είναι στην υπηρεσία των αριθμών και του οικονομικού οφέλους. Χθες μάθαμε, φερ’ ειπείν, ότι ο πρωθυπουργός κανοναρχεί την σκέψη και την πολιτική του με βάση τη «σχέση κόστους-οφέλους». Μόνο που για να εξαχθεί αυτή η λογιστική σχέση απαιτείται η αντικειμενοποίηση και η ποσοτικοποίηση των μεγεθών. Έτσι, ό,τι δεν είναι ορατό και απτό, όπως η ψυχή, το νόημα, η ανθρωπιά, δεν μπορούν να ζυγιστούν, γι’ αυτό μπαίνουν στη ζυγαριά «ισοδύναμα», αντικείμενα και σημεία. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η ισότητα των ανθρώπων έγινε με σημείο μέτρησης το φαγητό –ένα ή δύο ή περισσότερες μερίδες-, ενώ η αξιοπρέπεια και η ανθρώπινη υπόσταση (την οποία διεκδικεί με ένταση ο πρόσφυγας της Λέσβου) αποκλείονται. Τόσο κόστος τόσο όφελος, λένε οι «εθνικοί λογιστές» μαζί και ο αρχιλογιστής Κυριάκος Μητσοτάκης, μόνο που έτσι η αγάπη, η αλληλεγγύη, η ανθρωπιά εξοστρακίζονται, καθώς είναι εκτός της λογι(στι)κής και της «πραγματικότητας» ως μη μετρήσιμα και συνεπώς υπαρκτά μεγέθη.  

Με τον ίδιο τρόπο σκέφτεται ο Τραμπ, ο Μπολσονάρου, ο Όρμπαν, ο Μακρόν, όλοι. Ό,τι αντιτίθεται στο οικονομικό όφελος, όπως η πανδημία και ο κορονοϊός, απλά δεν υπάρχουν! Έτσι «δολοφονείται η πραγματικότητα».

Σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον όπου αντί των ανθρώπων έχουμε αντικείμενα, οι άνθρωποι γίνονται λειτουργικοί, όπως τα αντικείμενα, ακριβώς «όπως το λυκόπαιδο που γίνεται λύκος για να ζήσει μαζί με τους λύκους»(Ζ. Μπροντριγιάρ). Δείτε το βλέμμα τους, είναι βλέμμα λύκου. Η σχέση κόστους-οφέλους συνιστά μία θεμελιώδη μετάλλαξη της οικολογίας του ανθρώπινου είδους, όπου όλα διέπονται από το νόμο της ανταλλακτικής αξίας. Αξίες χρήσης δεν υπάρχουν πια. Όλα πουλιούνται κι αγοράζονται. Το τροπικό δάσος του Αμαζονίου, τα ποτάμια, οι θάλασσες, τα βουνά. Ακόμη και τα σκλαβοπάζαρα αναβιώνουν στη Λιβύη.

Ένας κανιβαλισμός με ορθολογικό σχέδιο, η παράνοια με ορθολογική εφαρμογή, μια μετα-φωτογραφία μπροστά από την συγκλονιστική φωτογραφία του Γιάννη Μπεχράκη, που θα σκοτώσει την αλληλεγγύη με σφαίρες υποκρισίας, αυτός είναι ο «ορθός λόγος» του κ. Μητσοτάκη.

Ποιος θα τον σταματήσει; Ποιος θα τους σταματήσει;