Η Novartis και τα σκάνδαλα

[ ARTI news / Ελλάδα / 27.06.20 ]

Η εφημερίδα «Η Καθημερινή» στο σημερινό κύριο άρθρο της (27.6.20) με τίτλο «Το λάθος και η ευκαιρία» αναφέρεται στη συμφωνία των αμερικανικών αρχών με τη Novartis και στο «αμείλικτο συμπέρασμα» ότι «Η Ελλάδα απέτυχε να διαλευκάνει ένα σκάνδαλο αθέμιτων επιχειρηματικών πρακτικών γιατί η κυβέρνησή της(σ.σ. του ΣΥΡΙΖΑ) επιχείρησε να το χρησιμοποιήσει ως μοχλό ποινικοποίησης της πολιτικής ζωής…». Η εφημερίδα ομολογεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά, «το ίδιο είχε γίνει και με τη Siemens». Μόνο που δεν αναφέρει ποια κυβέρνηση ήταν τότε! Ούτε γράφει για τα άλλα σκάνδαλα, που δεν «διαλευκάνθηκαν» ποτέ. Με τίνος ευθύνη άραγε;

Να θυμίσουμε:  Αγορά των πυραύλων Patriot (χρονολογία συμβολαίου 1999-2000). Τότε δόθηκαν οι πρώτες μίζες, που γνωρίζουμε (10 εκατομμύρια ευρώ) από τον R. Siekaczek. Μεταξύ 2000-2002 έχουμε τη συμφωνία με την αυτοκινητοβιομηχανία MAN για την αγορά στρατιωτικών λεωφορείων, τρόλεϊ κ.ά., η οποία, επίσης, τέθηκε υπό δικαστική διερεύνηση. Αλλά το μεγάλο φαγοπότι έγινε μεταξύ των ετών 2000-2004(έργα Ολυμπιακών Αγώνων). Ο αρχικός προϋπολογισμός των Αγώνων ανέρχονταν σε 1,3 δις δολάρια, αλλά στη συνέχεια αναθεωρήθηκε στα 14,2 δις δολάρια, ενώ με τις «μίζες» ξεπέρασε τα 20 δις δολάρια. Η Γερμανία εμπλέκεται στους Αγώνες με τη Siemens και το περίφημο σύστημα ασφαλείας C4i, το οποίο, παρεμπιπτόντως, δεν λειτούργησε ποτέ και το οποίο χρωστάμε ακόμα! Το 2004 έχουμε επιπλέον 100 εκατομμύρια «μίζες», πάλι από τη Siemens για την ψηφιοποίηση του ΟΤΕ. Επίσης, στο Μετρό εμπλέκονται η Siemens και η Ferrostal, με τις μίζες να ανέρχονται σε 50 εκατομμύρια ευρώ. Το 2007 έχουμε το μέγα σκάνδαλο με τα 4 γερμανικά υποβρύχια U-214, (με την γνωστή κλίση αριστερά!) τα οποία κόστισαν 5 δις ευρώ(120 εκ. οι μίζες). Άλλες γερμανικές μίζες, δηλαδή εισαγόμενη διαφθορά από τη χώρα των αυστηρότατων Σόιμπλε και Μέρκελ, έχουμε για το σιδηροδρομικό υλικό του ΟΣΕ, για το σύστημα τηλεπικοινωνιών του ελληνικού στρατού «Ερμής»(πάλι η Siemens), για τους εξοπλισμούς στα νοσοκομεία(σ.σ. εκεί που «κατοικούν» τα πιράνχας), για το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος αλλά και την Αττική οδό. Αν προσθέσουμε και το έτερο φαραωνικό έργο, την Εγνατία οδό με τις 1650 γέφυρες και τα 76 τούνελ 100 χιλιομέτρων, τότε είναι απολύτως ορατό ότι η Ελλάδα χρηματοδότησε την ανάπτυξη των ευρωπαϊκών χωρών και πρωτίστως της Γερμανίας με τη συνενοχή και συμμετοχή στα κέρδη της ελληνικής οικονομικής και πολιτικής ελίτ. 

Το να μιλάει κανείς, συνεπώς, μόνο για τη Novartis είναι απίστευτη υποκρισία! Το ίδιο υποκριτικό είναι να αποδίδεται η αδυναμία διαλεύκανσης στην προηγούμενη κυβέρνηση. Αλήθεια γιατί η Γερμανία –η Γερμανική δικαιοσύνη εν προκειμένω- δεν εκδίδει (για την ακρίβεια "προστατεύει") τον πρώην επικεφαλής της Siemens στην Ελλάδα, Χριστοφοράκο; Με ευθύνη ποιών διέφυγε εκτός Ελλάδας ο τελευταίος;