Η βία του Δαυίδ δεν είναι ίδια με τη βία του Γολιάθ

[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / Ελλάδα / 11.03.21 ]

Την ώρα που γίνεται μία ακόμα περικύκλωση, με μαζικές προσαγωγές φοιτητών και απόπειρα εκκένωσης της πρυτανείας του ΑΠθ από τα ΜΑΤ, τα «μεγάφωνα» της κυβερνητικής προπαγάνδας, αυτά που φιμώνουν εν ψυχρώ την αντίθετη άποψη, όπως της βουλευτή του ΚΚΕ, Λιάνας Κανέλη, προβάλλουν ξανά και ξανά την επίθεση στον αστυνομικό στη Νέα Σμύρνη, ενώ, ταυτόχρονα, επιχειρηματολογούν υπέρ του «καλού μπάτσου»(ΤΑ ΝΕΑ 11/3/2021, «επάγγελμα μπάτσος»).  Η βάση του επιχειρήματός τους είναι ότι υπάρχουν «καλοί» και «κακοί» μπάτσοι. Και αυτοί που παρεκτρέπονται και λειτουργούν παραβατικά δεν είναι «επαγγελματίες». Με άλλα λόγια, δεν ευθύνεται η κυβερνητική πολιτική! Ως εάν η ελληνική αστυνομία να κινείται αυτοβούλως, ομοίως και οι «μπάτσοι»!

Ο αρθρογράφος(Μ. Μητσός) της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», επικαλείται το παλιό κείμενο ενός «καλού μπάτσου» στη Liberation, λησμονώντας το πολύ πρόσφατο σύνθημα των Γάλλων διαδηλωτών που είναι: «Όλος ο κόσμος μισεί την αστυνομία». Και την μισεί γιατί αυθαιρετεί, γιατί δέρνει αναίτια, γιατί τυφλώνει, ξεγυμνώνει, βιάζει, σκοτώνει, όντας το «μακρύ χέρι» της επιτήρησης και του τρόμου των νεοφιλελεύθερων κυβερνήσεων ολόκληρου του κόσμου. Γιατί η αστυνομία είναι το όργανο της κρατικής τρομοκρατίας απέναντι σε κάθε κίνηση αμφισβήτησης της κατεστημένης ολιγαρχικής εξουσίας(γιατί αυτό που λέγεται "δημοκρατία" είναι ευφημισμός).

Στην Ελλάδα υπάρχει ένας επιπλέον λόγος γι’ αυτό το μίσος. Υπάρχει η ιδιαίτερη σχέση της ελληνικής αστυνομίας ιστορικά με το φασισμό αλλά και με τους νεοναζί της Χρυσής Αυγής. Στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» πάλι, υπάρχει άρθρο με τίτλο «Με τους φασίστες – χρυσαυγίτες μέσα στην Ελληνική Αστυνομία θα κάνουμε κάτι;» του Βασίλη Σ. Κανέλλη(10 Οκτωβρίου 2020). Ο αρθρογράφος διερωτάται: «Πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν στο Σώμα το οποίο έχει επωμιστεί την επιβολή του νόμου, άνθρωποι που δεν πιστεύουν στη Δημοκρατία; Αστυνομικοί που στήριξαν τη Χρυσή Αυγή, συνεργάστηκαν με αυτούς, συνέπραξαν στα ακροδεξιά εγκλήματα;».

Στην ελληνική αστυνομία όχι μόνο δεν έγινε καμιά προσπάθεια εκδημοκρατισμού, όχι μόνο δεν επιχειρήθηκε κάποιος τρόπος ελέγχου της αυθαιρεσίας και βίας, αντίθετα «λύθηκαν τα χέρια» των «μπάτσων», τα οποία ήταν «δεμένα» προφανώς από την προηγούμενη κυβέρνηση κατά δήλωση συνδικαλιστή. Όσο για το περίφημο «Παρατηρητήριο για την αστυνομική αυθαιρεσία» αυτό αποδείχθηκε ότι ήταν στάχτη στα μάτια του κόσμου και ουσιαστικά δεν λειτούργησε ποτέ. Για την ακρίβεια, χρησιμοποιήθηκε ως δημοκρατικό άλλοθι από την κυβέρνηση της ΝΔ. 

Γενικά, το μήνυμα που δίνει η κυβέρνηση των Μητσοτάκη-Χρυσοχοΐδη είναι: «Χτυπήστε. Εμείς θα σας καλύψουμε». Τα ξεγυμνώματα, η βία, ο σεξισμός, ο ρατσισμός κι ο φασισμός καλλιεργούνται σε όλο το θεσμικό και παραθεσμικό πλαίσιο της ΕΛ.ΑΣ. καθώς πρόκειται για συνειδητή πολιτική επιλογή της κυβέρνησης της ΝΔ. Εξάλλου, το δόγμα του «Νόμου και της Τάξης» είναι κοινό σε όλο το φάσμα των νεο-δεξιών κυβερνήσεων σε όλο τον κόσμο.

Τέλος, ο ισχυρισμός ότι δεν πρέπει να δίνονται επιχειρήματα «βίας» από τον μικρό Δαυίδ στο μεγαλόσωμο κυβερνητικό Γολιάθ, είναι αστείος. Αυτοί που απαγορεύουν τις συγκεντρώσεις, δεν λένε τίποτα για το «πάστωμα» στα λεωφορεία και το συνωστισμό στις εκκλησίες. Αυτοί που εξοργίζονται για την απαράδεκτη βία ενός χουλιγκάνου κατά αστυνομικού, δεν θυμώνουν το ίδιο για τον αναίτιο, άγριο ξυλοδαρμό ενός «ακτιβιστή» από μπάτσους, από το όργιο καταστολής στα Εξάρχεια, στις διαδηλώσεις, στα προσφυγικά στρατόπεδα συγκέντρωσης. Η πασιφιστική συλλογιστική ότι κάθε μορφή βίας είναι ίδια, δεν ισχύει. Η εξίσωση του Δαυίδ με τον Γολιάθ είναι λάθος. Ακόμη και ο ΟΗΕ μιλάει για «δυσανάλογη» χρήση βίας, όταν απέναντι στον πάνοπλο ισραηλινό υπάρχει ένα παιδί της Παλαιστίνης με μία σφενδόνα. Άρα, υπάρχει βία και βία. Υπάρχει η βία του ισχυρού και η βία του αδυνάτου. Υπάρχει η βία του φασίστα που σκοτώνει και η ήπια βία για την οποία μιλούσε η Χάνα Άρεντ, που δεν αρνούνταν ότι -σε ορισμένες περιστάσεις- «η βία ...είναι ο μόνος τρόπος να ισορροπήσει ξανά η πλάστιγγα της δικαιοσύνης».