Εκπαιδευτικοί διεκδικούν το αυτονόητο: Να διδάσκουν το μάθημα που σπούδασαν

[ ARTI news / Ελλάδα / 22.06.17 ]

 

Ποιος θα περίμενε ότι μία κυβέρνηση που αυτοαποκαλείται της Αριστεράς θα υποτιμούσε τον Πολιτισμό, την Πληροφορική και την Φυσική Αγωγή, εξοβελίζοντάς τα ουσιαστικά από την εκπαίδευση. Προς τούτο έξι Επιστημονικές Ενώσεις συναντώνται για πρώτη φορά, διεκδικώντας το αυτονόητο: Να διδάσκουν στους μαθητές θέατρο, εικαστικά, μουσική, πληροφορική και φυσική αγωγή, οι εκπαιδευτικοί-μέλη τους που έχουν κάνει τις σχετικές σπουδές. Γιατί δεν είναι δυνατόν η διδασκαλία των μαθημάτων της  Θεατρικής Αγωγής, των Εικαστικών, της Μουσικής, της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής να γίνεται από εκπαιδευτικούς που έχουν άλλο αντικείμενο, ή ακόμα και να καταργούνται. Γι’ αυτό οι επιστημονικοί φορείς κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους και καλούν τα μέλη τους σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας.

Η συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 28 Ιουνίου  στη 13:00 το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Παιδείας.

 Η πρόεδρος του  Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ), Ανθή Κοντορούση  με αφορμή την κινητοποίηση δήλωσε στο artinews.gr: «Δηλώνουμε προς πάσα κατεύθυνση πως ο Σύλλογός μας θα διεκδικεί μέχρι τέλους την αποκλειστικότητα της διδασκαλίας του απαιτητικού και βιωματικού μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής από τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι δυνατόν να γυρίσουμε δεκαετίες πίσω, όπου όλοι δίδασκαν λίγο απ᾽ όλα. Θα παραμείνουμε στις επάλξεις συμπλέοντας με τις υπόλοιπες Επιστημονικές Ενώσεις απαιτώντας οι μαθητές μας να έχουν την εκπαίδευση που τους αξίζει. Η τέχνη και ο πολιτισμός είναι δικαίωμα όλων των παιδιών».

 Η πλήρης ανακοίνωση-πρόσκληση των έξι Επιστημονικών Ενώσεων στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. έχει ως εξής:

 «…Η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. εξακολουθεί να κωφεύει στις εκκλήσεις και στις διαμαρτυρίες της εκπαιδευτικής κοινότητας να αλλάξει το θλιβερό τοπίο που εισήγαγε η Υ.Α. Φίλη στο δημόσιο σχολείο. Τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής (Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή), της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής (με μια πιστοποίηση Β2 επιπέδου) συνεχίζουν να ανατίθενται σε εκπαιδευτικούς που δεν ανήκουν στις συγκεκριμένες ειδικότητες, οδηγώντας στην απαξίωση και στην ανεργία χιλιάδες συναδέλφους μας.

 Αντίστοιχα πλήττεται και ο ευαίσθητος χώρος της Ειδικής Αγωγής: με εγκύκλιο του Υπουργείου, κλήθηκαν φέτος συνάδελφοι οποιουδήποτε κλάδου να αναλάβουν ώρες παράλληλης στήριξης, τη στιγμή που η εξατομικευμένη ανάγκη εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής είναι αδιαπραγμάτευτη.

 Η οργή κι η αγανάκτηση περισσεύουν. Ως εκπαιδευτικοί, ως γονείς, ως πολίτες, δεν θα ανεχθούμε πλέον μια εκπαιδευτική πραγματικότητα που διαμορφώνεται σύμφωνα με τις δημοσιονομικές επιταγές και τις μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης και όχι σύμφωνα με τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών.

 Δεν θα ανεχθούμε:

Να κατανέμονται οι ώρες των διδακτικών αντικειμένων, πριν την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών και πριν καν τις πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών.

Να εξαφανίζονται τα λειτουργικά κενά των μαθημάτων ειδικοτήτων, σε καθεστώς αδιαφάνειας και παρατυπίας.

Να δίδονται οι ώρες της παράλληλης στήριξης για να συμπληρώσουν το ωράριό τους οι συνάδελφοιτης γενικής αγωγής.

Τον εμπαιγμό από κάθε βαθμίδα διοίκησης (υπηρεσίες ΥΠ.Π.Ε.Θ., Διευθύνσεις, Περιφέρειες),όταν ζητούμε να αποδοθούν τα πραγματικά κενά σύμφωνα με τις ανάγκες και όχι σύμφωνα με τις πλεονάζουσες ώρες των υπόλοιπων εκπαιδευτικών.

Δεν υπάρχει πλέον καμία δικαιολογία.Κάθε διδακτική ώρα που αφαιρείται από εκπαιδευτικό ειδικότητας και εκπαιδευτικό ειδικό παιδαγωγό οδηγεί στην ανεργία και στην άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία των συναδέλφων μας!

 Διεκδικούμε:

Έναν πραγματικά ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού σχολείου, όπου τα διδακτικά αντικείμενα θα διδάσκονται από τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων και ειδικοτήτων, με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας. Πραγματική και όχι κατ᾽ επίφασιν διάχυση όλων των διδακτικών αντικειμένων.

 Την αποκλειστικότητα και την κατοχύρωση της διδασκαλίας των μαθημάτων ειδικοτήτων από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς – κάθε εκπαιδευτικός στο διδακτικό του αντικείμενο.

Την αποκλειστική ανάθεση της παράλληλης στήριξης σε εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, έναν για κάθε μαθητή με γνωμάτευση.

Την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε´ και στην ΣΤ´ τάξη.

Τη δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.

Πλήρη διαφάνεια στην καταγραφή των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Πραγματικά και όχι πλασματικά κενά – καμία στρέβλωση, καμία παρατυπία.

Να πραγματοποιηθεί στα τέλη Αυγούστου μία μεγάλη φάση προσλήψεων αναπληρωτών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δηλώσεις προτίμησης και όχι σύμφωνα με τις πλεονάζουσες ώρες των μονίμων εκπαιδευτικών.

Την απόσυρση του άρθρου 48 ν.4415/2016 για την ΕΑΕ και της Υ.Α. (Απρίλιος 2017) για τους αναπληρωτές ΕΑΕ. Όχι προσοντολόγιο. Καμία απαξίωση του πτυχίου και της προϋπηρεσίας.

 Μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών στα σχολεία.

Ολόπλευρη, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.

 Καλούμε

σε κινητοποίηση-διαμαρτυρία έξω από το Υπουργείο Παιδείας

την Τετάρτη, στις 28 Ιουνίου  2017, και ώρα 13:00

Για τα δικαιώματα των παιδιών στην ολόπλευρη μόρφωση.

Για τα εργασιακά μας δικαιώματα.

Καλούμε σε συμμετοχή όλους τους συναδέλφους, κάθε κλάδου και κάθε ειδικότητας.

Καλούμε τις Ομοσπονδίες εκπαιδευτικών Δ.Ο.Ε. και Ο.Λ.Μ.Ε., τα Πρωτοβάθμια Σωματεία Εκπαίδευσης, τις Επιστημονικές Ενώσεις, τις Ενώσεις Γονέων, Σωματεία και Συλλογικότητες αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε συμμετοχή και συμπαράσταση στα αιτήματά μας.

Να είμαστε όλοι εκεί!

 Η Τέχνη, ο Πολιτισμός, η Φυσική Αγωγή, o Ψηφιακός Γραμματισμός, η Ειδική Αγωγή, δεν είναι πολυτέλεια. Είναι δικαίωμα όλων των παιδιών.

 Όχι στις αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων.

 Όχι στη συμπλήρωση ωραρίου στην παράλληλη στήριξη.

 Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.»

  Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων – ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ.

Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης –Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε.

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων – Π.Ε.ΣΥ.Θ.

Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής – Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.

Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής – Π.Ε.ΚΑ.Π

Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής – Σ.Α.Τ.Ε.Α.

 Η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας

Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί προσέφυγαν ενώπιον της Γ' Επιτροπής του Συμβουλίου της Επικρατείας την Πέμπτη 8 Ιουνίου, διεκδικώντας την προστασία τόσο των εργασιακών τους δικαιωμάτων, όσο και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, που βάλλονται από την αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική β ανάθεση των μαθημάτων τους στους δασκάλους.

Με την Υπουργική Απόφαση για τον ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού σχολείου που εφαρμόστηκε πριν από έναν χρόνο, επί υπουργείας Νίκου Φίλη, περικόπηκαν ώρες από μαθήματα όπως η Μουσική, η Φυσική Αγωγή, τα Αγγλικά, η Πληροφορική, ενώ καταργήθηκε εντελώς εν μια νυχτί το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής από τις τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄. Η διδασκαλία δε των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής (Θεατρική Αγωγή, Εικαστικά, Μουσική), της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής, με την ίδια Απόφαση δύναται να ανατεθεί σε δασκάλους χωρίς κατάρτιση στα γνωστικά αυτά αντικείμενα.

Ως συνέπεια της Απόφασης,  ο ενιαίος τύπος δημοτικού σχολείου μόνον ενιαίος δεν είναι: σε άλλα σχολεία τα παιδιά διδάσκονται τα μαθήματα αυτά από τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς, αλλού από εκπαιδευτικούς που δεν ανήκουν στις συγκεκριμένες ειδικότητες και αλλού καθόλου.

Την Παρασκευή 16 Ιουνίου οι δικηγόροι των δύο πλευρών κατέθεσαν τα υπομνήματα και ουσιαστικά πλησιάζει η ώρα της κρίσης για την τύχη χιλιάδων  εκπαιδευτικών αλλά και για την ποιότητα της παιδείας.