Από που οι πόροι των ακροδεξιών οργανώσεων για τη διαφήμιση;

[ ARTI news / Ελλάδα / 13.01.20 ]

Γιάννης Χρυσοβέργης

Η κατάπτυστη διαφημιστική εκστρατεία μιας μέχρι πριν λίγους μήνες παγκοσμίως άγνωστης ΜΚΟ, του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΖΩΗΣ, κατά του δικαιώματος στην άμβλωση δεν ξεκίνησε σήμερα με την προβολή του μηνύματός τους στο Μετρό της Αθήνας, που, υπό το βάρος της κατακραυγής, αναγκάστηκε ο υπουργός Υποδομών να διακόψει.
Η εκστρατεία αυτή έχει ξεκινήσει εδώ και τουλάχιστον δυο μήνες με ένα βίντεο περίπου 30 δευτερολέπτων, που προβάλλεται ΣΕ ΟΛΑ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ τα κανάλια και σε ωράριο υψηλής τηλεθέασης.
Κι εδώ τίθενται κάποια ακανθώδη ερωτήματα:
1. Πληρώνει τις τιμές τιμοκαταλόγου στο Μετρό και στα τηλεοπτικά κανάλια για την απεχθή εκστρατεία της;
2. Αν όντως πληρώνει, πόθεν προέρχονται οι πόροι της; Γιατί μιλάμε για πολλά εκατομμύρια.
3. Ή μήπως έχει χαρακτηριστεί η εκστρατεία της κοινωνικό μήνυμα -χαρακτηρισμό που δίνει το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ)-;
4. Αν χαρακτηρίσθηκε κοινωνικό μήνυμα με ποια κριτήρια πήρε την εν λόγω απόφαση το ΕΣΡ; (Το οποίο είχε αρνηθεί να χαρακτηρίσει κοινωνικό μήνυμα το βίντεο του τελευταίου αντιρατσιστικού φεστιβάλ παρεμπιπτόντως;)
5. Συνήθως τα κοινωνικά μηνύματα τα τηλεοπτικά κανάλια -με εξαίρεση την ΕΡΤ- τα παραχώνουν σε ώρες μετά τα μεσάνυχτα. Τι ξαφνική ευαισθησία τα έπιασε και προβάλλουν αυτό (εφ' όσον έχει χαρακτηρισθεί ως τέτοιο) και μόνον αυτό σε ώρες υψηλής τηλεθέασης;
Εδώ τελειώνουν τα ερωτήματα κι αρχίζουν κάποιες παρατηρήσεις.
1. Σύμφωνα με καταγγελία του συναδέλφου Βασίλη Αναστασόπουλου, στη σημερινή έναρξη της δίκης για το βιασμό και τη δολοφονία της Ελένης Τοπαλούδη -της φοιτήτριας που μετά τη δολοφονία της, δολοφονήθηκε για δεύτερη φορά από μια εκστρατεία απίστευτης χυδαιότητας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με την υπογραφή «επιφανών πολιτών της Ρόδου»- από τους ενόρκους εξαιρέθηκαν οι γυναίκες που είχαν κληρωθεί. Ήταν στη διακριτική ευχέρεια του δικαστηρίου να γίνει δεκτό το αίτημα της υπεράσπισης αλλά έγινε. Τυχαίο;
2. Η άρον-άρον διακοπή της εκστρατείας στο μετρό με απόφαση του υπουργού Μεταφορών ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΝΙΚΗ. Αν δεν είχαν τρομάξει από την κατακραυγή δεν θα το έκαναν.
3. Ας είμαστε «με το όπλο παρά πόδα». Το περασμένο Σαββατοκύριακο ο υπουργός Δικαιοσύνης απείλησε με μεταρρύθμιση του Οικογενειακού Κώδικα κατά το καλοκαίρι.

*Σημείωση ARTI: Παρατίθενται οι παραθρησκευτικές και ακροδεξιές οργανώσεις που βρίσκονται πίσω από τη διαφήμιση. Οι ονομασίες τους δηλώνουν και το πολιτικο-ιδεολογικό τους πρόσημο:

Στην ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας αναφέρονται οι οργανώσεις:

Ενωμένη Ρωμηοσύνη (Ε.ΡΩ.)

Ένωση Επιστημόνων Γυναικών

Εστία Πατερικών Μελετών

Μητέρες Επιστήμονες Πολύτεκνες

Μουσική Συντροφιά

Πανελλήνια Ένωση Γυναικών

Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (Π.Ε.Θ.)

Πανελλήνια Ένωση Φίλων των Πολυτέκνων (Π.Ε.ΦΙ.Π.)

Πανελλήνιος Ένωσις Γονέων «Ἡ Χριστιανική Αγωγή» (ΓΕΧΑ)

Πανελλήνιος Ορθόδοξος Ένωση (Π.Ο.Ε.)

Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (ΠΑ.ΣΥ.Β.Α.)

Σύλλογος «Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης»

Σύλλογος Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Δράσεως «Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ»

Σύνδεσμος Ορθοδόξων Γυναικών Ευρώπης

Συντονιστική Φοιτητική Ένωση Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (Σ.Φ.Ε.Β.Α.)

Χριστιανική Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών (Χ.Ε.Ε.Λ.)

Χριστιανική Ένωση Επιστημόνων (Χ.Ε.Ε.)

Χριστιανική Φοιτητική Δράση (Χ.Φ.Δ.)

Χριστιανική Φοιτητική Ένωση (Χ.Φ.Ε.)

Στους συλλόγους «που υποστηρίζουν τις προσπάθειες» αναφέρεται η Aνωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος.